MIN UTVECKLING | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

MIN UTVECKLING

Det är lätt att bli blind och stirra sig fast på siffror.

Siffror på vågen så som siffror på vikter.

Att alltid ha den där strävan att gå ner eller upp i vikt, vara maniskt fokuserad på att vikterna ska vara tyngre och tyngre på det du lyfter osv.

Självklart vill jag ha framsteg och gå upp i vikter på mina lyft inom CrossFit men det är inte därför som jag går till boxen och tränar.

Då försvinner det roliga med sporten, om man jämt stirrar sig blind på siffror.

Och när man sitter där och kanske känner lite frustration över att man inte är så stark som man hade velat att man var idag så tycker jag det är jätteviktigt att ta sig ner på jorden och faktiskt se över ens framsteg från när man började.

För det är så lätt att glömma vart man började och för mig är det faktiskt utvecklingen som är det absolut viktigaste. Det är det som är min motivation att fortsätta, när jag ser att det jag kämpar för varje dag ger resultat.

Då är det mycket lättare att se framåt, vart kommer jag vara om 1 år?

Jag för en dagbok i en app på min träning så att jag kan se min utveckling och här kommer lite resultat sedan jag började köra hårt med CrossFit i början på mars 2014.

Vikt = Då 56kg Nu 60kg

Maxrep Backsquat = Då 60kg Nu 73kg

Maxrep Frontsquat = Då 50kg Nu 68kg

Maxrep Squat Clean (frivändning) = Då 40kg Nu 53kg

Maxrep Overhead Squat = Då 20kg Nu 35kg

Maxrep Jerk = Då 35kg Nu 55kg

Wod Annie = Då 6:22 min Nu 5:17

Annie är en wod där man ska göra 50-40-30-20-10 repetitioner av Doubleunders och Situps så fort som möjligt.

Det här är det jag dokumenterat i min telefon, finns en massa andra övningar som jag ännu inte hunnit testa mitt max för att se skillnaden.

Men som ni ser så har det skett en otrolig utveckling sedan Mars för mig och då får man inte glömma min handledsskada och att jag opererat den under denna period.

Jag är stolt över mig själv och detta är mitt kvitto på att all tid jag lägger ner ger resultat och det kan bara bli bättre.

Jag kommer att satsa allt och ge allt vad jag har för CrossFit för jag vill en dag vara på den nivån att jag kan testa en tävling. Så länge jag tycker detta är roligt så finns det inget som kommer att stoppa mig.

Tips till Er alla är att försöka dokumentera din resultat vare sig det är i bildform eller siffror och sedan kör på för att du tycker det är roligt och mår bra av det.

Sen när det kommer till de dagar där man har sin dipp eller mår sämre över att man inte är där man skulle vilja vara, så titta på det du dokumenterat så ska du se att du gjort framsteg. Var då stolt över dig själv och glöm aldrig bort anledning till varför du började.

Träning ska vara roligt 🙂

handstand

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats