Vad vill du veta om AvDieten? - frågestund | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Vad vill du veta om AvDieten? – frågestund

For English, please scroll down.

Nu är riktigt hett med mejl och frågor kring den diet som jag kör så jag tänkte tillägna ett inlägg bara för Er 🙂 Alla ni som har frågor, funderingar, vill bolla saker om AvDieten, nu har du tillfället. Jag försöker verkligen svara på alla mejl jag får men jag tänkte att ni skulle få kommentera i detta inlägg och samla på er ALLT ni undrar över så ska jag sammanställa de hetaste frågorna med svar i ett inlägg till helgen.

Inga frågor är dumma, finns bara dumma svar som man brukar säga eller?

Ni kan alltså skriva precis vad ni vill så var inte blyga. Det kan vara allt från vad du ska tänka på att handla för råvaror till hur du ska tillaga maten. You name it.

Och är det så att jag inte har ett lexikon på allt så har jag käraste Emelie som hjälper mig med det jag undrar över. Gurun över denna diet. Så frågestunden börjar nu, kommentera i detta inlägg 🙂

IMG_9376.JPG

I have been receiving a lot of email lately about this diet. Questions from al of you raders and Instagram followers about guidance on this diet that I am on.

So to sum it all up I wanted to dedicate this post to all of you that have questions about this diet. It can be about anything from what to eat, how to cook, how to plan etc.

So on this post, you kan comment and ask your questions and I will sum it all up with answers this weekend.

So start commeting, looking forward to hear about your questions!

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Sandra

    Hej!
    1- tips på mat för vegetarianer?
    2- vilka grönsaker/rotfrukter funkar bäst? Alltså har minst kolhydrater!
    3- om man en dag skulle gå över gränser för sitt intag av kolhydrater, börjar kroppen om på “noll” då igen nästa dag, eller fortsätter man i ketos läget…? Lite luddig fråga men hoppas du förstod!
    4- hur länge borde man hålla en sådan diet för att märka resultat?
    5- och när man börjar äta “vanligt” igen efter dieten, håller man kvar de kilo man gått bort (om man nu gjort det) eller lägger kroppen på sig det igen…?

    Superduperinspirerande blogg har du!

  2. Mikael

    Hur många kalorier äter man per dag och hur lång fasta bör man ha? Jag tränar nämligen på morgonen.
    Får man dricka under fastan?
    Vad äter du innan och efter ditt pass?
    Hur ser dina måltider och mellanmål ut?

    /Mikael

  3. sandra

    Hej!
    Tack för en underbar och inspirerande blogg!
    Tycker du att du har fått mer energi till träningen sen du ökade upp kolhydraterna? Jag har precis samma problem nämligen.
    /Sandra

  4. Monica

    Hur många mål mat äter man per dag och är det okej att käka proteinbars?
    Du har en mycket bra blogg läser den varje dag.

  5. Stina

    Jag såg väldigt mycket resultat de första 2-3 veckorna då rasade jag snabbt 3kg och kroppen omformades lite, men sen verkar det ha tagit stopp. Måste jag dra ner på antalet kalorier? Jag ligger på under 20g kolhydrater per dag. Har du upplevt att din viktnedgång stannat upp under dieten? Jag behöver gå ner ca 8kg så det finns lite att ta av 🙂

  6. Mia

    Vad äter du för att ändå få i dig kolhydrater och spelar det någon roll när man får i sig dem med tanke på energi till träning, ska det helst vara före eller efter?

  7. Stina

    Hej, tycker din blogg är toppen! Några frågor;
    1. Är det ok att dricka lightläsk eller påverkar det insulinet?
    2. Är det viktigt vilket typ av fett man väljer, dvs ska man välja lax och avokado före smör och kottletter?
    3. Spelar det någon roll om man tar kokosolja på morgonen under fastan eller kan man skippa den?
    4. Om man nu fuskar en dag och äter för mycket kolhydrater (planerar att festa till det lite helgen) hur ska man tänka de efterföljande dagarna?
    5. Emelie förespråkar att låta bli mejeriprodukter, varför och är det samma sak med ost?
     
    Tack på förhand!!!

Annons
stats