Paleo yoghurt | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Paleo yoghurt

Ett enkelt sätt att göra sin egna yoghurt som du kan ha till din müsli på morgonen är såhär:

1 näve frysta hallon (eller mer)

1 banan

Släng i det i en mixer och tillsätt lite vatten men inte för mycket just för att den ska gå att mixa. Vi vill gärna att den håller sig tjock och inte är allt för rinnig. Du kan även göra detta med banan och avocado, eller mango och hallon, eller mango och banan. Finns massvis att experimentera med. Till det hade jag pumpafrön, 1 skivad kiwi och toppade med kokos. Det är ju inte så himmelskt mycket protein i detta så vid sidan så gjorde jag en protein milkshake med jordgubbssmak (och när jag skriver milshake så menar jag verkligen att den smakar som milkshake) och den är gjord på 1 skopa jordgubb milkshake protein från Aldrigvila och 1,5 dl kokosmjölk och lite is.

Viola, frukosten är serverad.

IMG_0507-0.JPG

IMG_0508.JPG

A simple way of making your own home made yoghurt is to mix this:

1 fist or more of frozen raspberries

1 bananad

Mix in together in a blender and add a little water so that it is mixable but not to much since we want the paste to be thick. I served it with pumpkin seeds and 1 kiwi and some coconut flakes. On the side I made a protein milkshake with strawberry flavour. And when I say milkshake, i really mean that it tastes like milkshake. So 1 scoop strawberry milkshake protein mixed in the blender with 1,5 dl coconut milk and a little is.

Voila, breakfast is served.

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats