När du vet att du lever | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

När du vet att du lever

IMG_1300

English translation further down on this post

Jag fick sparras med Calle idag och jävlar vad jag fick jaga honom vilket jag gillar. Alltså inte att jaga killar 😛 utan att ha någon som är lite bättre och snabbare så man får öka tempot.

Började passet med ett teknik komplex där man var 90:e sekund i 8 set skulle göra detta.

1 Power Clean, 1 Squat Clean, 2 Frontsquats, 1 Power Jerk, 1 Backsquat, 1 Split Jerk behind neck. Det såg ut såhär:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IjlXcj1VOpc[/youtube]

Sedan kom nära döden upplevelsen, och då överdriver jag inte. Jag höll nästan på att svimma när jag skulle kasta mina wallballs så bolljäveln laandade rakt i ansiktet på mig haha.

PÅ TID:

3 varv av : 6 Marklyft 140/105kg (jag körde på 80kg) + 6 st Muscleups (eller 12 pullups+12 ringdips som jag körde)

Direkt följt utav

3 varv av: 15 wallballs 10/6kg på en höjd av 3:05 meter, 15 Toes 2 bar

Direkt följt utav:

1 varv av: 50 meter farmers walk 40/32 kg (ja detta var döden!) och 25 st burpee boxjumps

MIn sluttid : 18:42, Tack och Adjö!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OU1XNNz5_yg[/youtube]

Today was supposed to be my rest day but since I missed yesterdays workout I had to do it today. The only positive thing about training alone is that you have your training partner to cheer on you and act as your judge. So you don’t need to keep counting your own reps. The negative part is that they NO REP you 😛

Started the session with a Barbell Complex –> Every 90 sec for 8 sets of:

1 Power Clean, 1 Squat Clean, 2 Frontsquats, 1 Power Jerk, 1 Backsquat and 1 Split Jerk behind the neck. You can see it from the first video above,

Afterwards came my meeting with death itself – The wod from hell. I actually was this close to faint during the second round of wallballs that I missed to catch the ball and it felt on my face.

FOR TIME

3 rounds of: 6 Deadlift 140/105 kg (I went with 80kg) + 6 muscleups (or 12 pullups+12 ringdips)

Immediately follwed by

3 rounds of : 15 wallballs 10/6 kg (3:05m) + 15 Toes 2 Bar

Immediately followed by 1 round of : 50m farmers walk 40/32kg + 25 burpee boxjumps.

This was by far the most challenging wod I have done in a while, but then I keep saying that a lot 😛 My time was 18:42

Try it! 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Maja

    Åh tack för snabbt svar, det lät som en rimlig vikt även för mig. Ska känna på det imorgon =) sett några stycken på instagram som körde detta invictus-pass så blev sugen!
    Ska bli så kul att följa din träning i Thailand! PEPP! Du kommer bli farlig på crossfit-tävlingarna i vår tror jag 😉

    1. kaatten86

      Ja testa du, den var rolig. Dock är det inte Invictus utan jag har bytt Till Nordics 🙂 men är mycket Samma som dyker upp. Tack vad rar du är, jag är super taggad inför min första tävling och att få komma iväg till Thailand och träna 🙂

  2. Maja

    Sjuuuhelsike vilket pass haha! Men fan vad grym du är och lika inspirerande som ALLTID!
    Vad körde du för vikt på barbell complex? Ser ut som 50 kg? Tänkte köra den imorgon och undrar hur jag ska tänka med vikt osv. om man ska utgå från där man är som svagast typ 
    Puss & Kram

    1. kaatten86

      Tack snygging! 🙂
      Jag körde på 45kg. Du ska välja en vikt baserad på den övningen som du är svagast på, för min del blev det Push/Power Jerk och då ska du lägga dig på en nivå på 85% av din maxeffort för dagen, inte maxvikt. Vissa dagar är man starkare, andra inte. Enligt min programmering så ska detta komplex inte vara jobbigt så man håller på att dö typ utan mer teknik träning. Blev det lite klarare nu? 🙂 lycka till!

Annons
stats