Eat, train, sleep - Repeat. | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Eat, train, sleep – Repeat.

Det är 6 dagar kvar till min tävlingsdebut i CrossFit och jag har sedan jag kom hem från Thailand ändrat om min kost lite efter tips från experten Andreas som jag hängde mycket med i Thailand.

Så det han åt, åt vi – blev det lite under semestern och jag märkte verkligen att min kropp gillade det och svarade bra. Det är inte så mycket skilnnad från det jag äter idag utan vi la om lite bara när jag äter vad. Min gröt på morgonen är nu utbytt till ägg och bacon och gröten får jag njuta av direkt efter träningen så jag har laddat hyllan i köket på boxen med havregryn, sirap, proteinpulver och nötter. Detta är för att jag snabbt ska få i mig det när jag tränat istället för att det ska råka gå en timme tills jag kommer hem.

Ägg och bacon äter jag för att inte bryta Ketosen så mycket som man är i när man vaknar vilket man gör om man äter gröt.

Spännande hur resultaten blir, jag känner verkligen skillnad 🙂

IMG_2459

It’s only 6 days left to my first competition in CrossFit and since I came home from Thailand I have been giving an extra thought and focus on my food and how/when/what I eat. After been spending time with Andreas in Thailand I learned a lot on how to eat to get in real good shape and we kind of ate the same things as he did during these 3 weeks and I really saw and felt a big difference. It’s not that of a big change from how I normally eat, so we have only changed a few small things and mostly when I eat what.

So my porridge in the morning is changed to egg and bacon and I get to eat my porridge immediately after traning.

I hope this will get me in even better shape, more than excited 🙂

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats