Lördag | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Lördag

Startade dagen på bästa sätt – kaffe, gröt och träning. Jag har fortfarande lite ont i min axel så jag undvek all form av belastning så idag fick det endast bli konditionsdelen för mig vilket räckte gott och väl.

4000 meter rodd på tid (ca 90% av maxpuls) men varannan minut skulle vi stanna upp och göra 6 burpees.

När man lägger upp rodden på detta sätt så blir det automatiskt att man försöker effektivisera den ca 1,5 minuten som man får på sig att ro mellan burpees för att hinna med så mycket rodd som möjligt. Sjukt bra upplägg, något ni bör testa. Jag fick en tid på 22 min och några sekunder. Det är alltså inte maxpuls som gäller här.

Känslan efter är alltid den bästa, frihet!

   
 
 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Marie

    Snygg bild! Den förmedlar verkligen glädje! Jag tycker rodd är ett perfekt alterntiv till löpning när jag ska köra Cardio. Men jag får alltid världens skavsår på hälarna (av fotvicket). Har du något tips? Provat att köra utan skor, men jag har precis som du rätt små fötter och det funkar liksom inte – spänner jag remmarna max blir det ändå för löst, och kör jag utan remmar åker hälen ned i hälstödet så det blir skavsår likt förbaskat…. 

Annons
stats