Mat för veckan | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Mat för veckan

Nu har jag lagat 8 matlådor vilket betyder att det räcker för mig i 4 dagar. I mina lådor har jag (och då väger jag allt när det inte är tillagat, alltså nötfärs, okokt ris och sen sallad är ju sallad liksom 🙂 Jag kryddar maten med rena kryddor, inga blandkryddor och försöker inte salta så mycket. Sås använder jag vid sidan och då endast Walden Farm såser som är fettfria.

150g nötfärs, steker i kokosolja

30g ris

200g sallad (tomat, ruccola, lök, morötter)

Till mellanmål har jag fixat:

104g lätt kvarg

15g valnötter

kryddar med kanel

Frukost och kvällsmål är väldigt enkelt att tillaga så det förbereder jag ej utan äter hemma. Men just lunch och middag måste jag förbereda för annars dör jag när jag kommer hem från träningen.

   
   
 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Kate

    Hej häärligt inlägg once again! Tack, jag blir bara mer och mer inspirerad till mitt eget välmående och min egen hälsa av dina inlägg! Vilken är din favoritås av Walden Farm? Har tänkt köpa till maten men vet inte vilken jag borde beställa! Alla låter så goda! Tänkte dock speciellt till mat, inte till morgonmålet eller mellanålet 🙂
    Ha en sköön dag!

Annons
stats