Nu kör vi | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Nu kör vi

  
Åh herregud, jag vet inte om jag tycker mätningen var till något positivt för jag fick se siffror jag inte ville se. Jag vet verkligen inte var och när det spårade men det var längesen jag vägde så mycket som jag gjorde idag och jag blev paff av att kolla på bilderna på mig själv. Något i mitt lilla huvud sitter hela tiden och jämför formen med hur den var i somras vilket var TOPP.

Whatever, jag ska ju dit nu igen så vi är taggade till tusen.

Varför gör  jag och Emelie detta?

Emelie – “Jag gör inte det här för utseendets skull utan enbart för att öka min prestation i träning och tävling då Crossfit Open närmar sig snart. Att vara tung gynnar inte flås och gymnastik och det är det som jag vill bli bra på. I tävlingar kan något kilo mindre i kroppsvikt resultera i fler reps vilket kan betyda väldigt mycket i slutändan. 

Katti – “När jag var (då enligt mig) i toppform och “lättare” så kände jag att jag orkade mer i träning och jag mår också mycket bättre när jag får känna att jag är riktigt nöjd med min form, vilket jag kanske inte är till 100% idag.”

Vår kost kommer innehålla mycket protein, kolhydrater och väldigt snålt på fett. Så ja, man kan tappa kroppsfett och kilon och en jäkla massa centimeter på kroppen genom att äta kollisar my friends 😉 Vi kommer äta mer eller mindre kolhydrater till varenda måltid, det handlar bara om mängd och vilka kolhydrater man äter. Jag har testat kostscheman där det är tvärtom, alltså att man äter mer fett än kolhydrater och det funkar verkligen inte för mig då jag tappade all ork och energi som verkligen behövs i vår träning. Så det viktiga här för oss är att vår träning får ABSOLUT INTE bli påverkad på något negativt sätt genom att vi gör detta.

Såhär kan en typisk dag se ut (allt vägs och mäts efter kroppsvikt)

Frukost – Gröt med bär, protein, kaffe/te, ägg, omega 3 tillskott

Mellanmål (2 ggr om dagen) – keso eller kvarg eller proteinshake + naturella nötter

Lunch och Middag – Magert kött eller vit fisk, potatis eller ris, grönsaker (undvik avocado)

Mål innan och efter träning – riskakor, BCAA dryck eller proteinshake

Kvällsmål – keso/kvarg med bär

Överdos av Clean Fit 😉

Nu kör vi stenhårt och vi började idag med att besöka Johan Karlsson på Vicious Crossfit i Tullinge för att utföra lite mätningar. Han vägde oss, tog mått på kroppen och gjorde kalipermätning så vi fick fram ett fettvärde på oss. Om ett par veckor ska vi göra detta igen för att se resultatet.

Vi ska nå toppmål till årsskiftet!
    
    
   
 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. mary

    men “TOPP” form, vilken menar du? Har jag missat dom bilderna för någon tävlingstoppform/fitnessform har jag aldrig sett dig i.Din toppform är normal tränadorm- Men jag är en relativt ny läsare,, ska skrolla lite mer kanske hittar då=)

    1. Katti Houshmandfar

      Jag har aldrig syftat att jag har haft någon tävlingsform eller toppfitnessform då jag absolut inte håller på med den typen av träning 🙂 Så min toppform är enligt min sport, vi skulle aldrig kunna ligga på den fitness idealen och klara av att träna den volymen av träning vi gör i CrossFit. Så syftet med varför vi går på diet är inte att tävla i fitness om det är så du har tolkat det.

      Kram Katti

  2. Agnes

    Kom in på din blogg och fick en grymt härlig känsla efter att ha läst flera inlägg! Vilken powerwoman du är! En fråga ang kosten, hur räknar man ut hur mkt macros man behöver för viktnegång och hur mkt av varje näringsämne? Tack för fantastiskt inspiration!

Annons
stats