Med lite små knep så går det mesta | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Med lite små knep så går det mesta


Det är detta jag syftar på när jag skrev tidigare om att jag känner min kropp så väl och så fort jag justerar lite och håller med en stund till det så skalas “det överta lagret” bort och det ser man tydligt på midjan. Tack till Karoline som hjälpt mig med detta, ibland behöver jag ha någon som säger åt mig lite för jag älskar hamburgare lite väl mycket.

Vill ni ha tips som funkat på mig?

– Ät rätt saker vid rätt tidpunkt. Det har hjälpt mig massor. Typ kolhydrater efter träning och innan för energi. Sen lugnar jag mig på dom.

– drick mycket vatten och alltid ett glas vatten innan maten

– ät kosttillskott

– laga maten med så lite fett som möjligt för det kan lätt bli dåligt när man steker i för hög värme. Ha koll på vad de olika fetterna klarar för temperaturer vid tillagning. Jag steker min mat i “luft” som jag kallar det för då jag är lite för lat ibland att hålla koll på det  hihi.

– mycket grönsaker och så mycket broccoli och morötter.

– potatis! Försök äta potatis mest som kolhydratskälla.

– kör cardio ca 2-3 gånger i veckan i 30 minuter. Spelar ingen roll när bara du försöker få in lite flås.

– högt proteinintag, bra fettkällor men gå inte bananas på fettet och ät kolhydrater men bra kolhydrater. Var inte rädda för kollisar dom är bäst verkligen för energin och även viktnedgång på ett bra sätt.

– Jag äter frukost,lunch, PWO (innan träningsmål) middag samt kvällsmål. Småät inte utan ät så du klarar dig på ca 5 mål om dagen.

  • Är du sugen på snacks så gör grönkålschips, det är sååååå gott 🙂

– kontakta Mig om du vill komma i kontakt med Karoline som kan hjälp er online. Hon är superduktig och håller daglig kontakt med en för att hjälpa.

Det bästa du kan göra är att lära känna dig själv och din kropp och se vad som passar dig. Det som passar mig kanske inte funkar för just dig och vill bara ge lite tips som kan hjälpa dig på vägen 🙂 Det här är som sagt något om man vill “finslipa” shapen lite. Inte kanske något man ska tänka på hela dagarna för resten av ens liv om ni förstår vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Liselotte

    Hej!
    Jag är lite nyfiken på Caroline som hjälper dig med kosten. Vad kostar det att anlita henne? Lägger hon upp matschema eller tipsar hon bara vad man ska tänka på? 🙂

    1. Katti Houshmandfar

      Hej, du kan maila henne och få en egen “offert” då jag och hon har en egen deal så jag vet inte exakt hur mycket hon tar. Karolinepettersson@live.se och hon lägger upp exakt vad du ska äta och följer upp det. det är det som är så bra man behöver inte tänka. Så det är så lätt att följa.

  2. Annie

    Jag kan hålla med på många punkter men det viktigaste är att hitta den formel som passar en själv, där man äter mat man gillar som samtidigt ger bra energi och tillräckligt med näring. Då blir de rätta valen ren, oprocessad mat vilket är precis vad vi behöver :). Sen kan jag dock tycka att man inte behöver undvika fett till varje pris för det behövs för många viktiga funktioner i kroppen, samt underlättar upptaget av vitaminer i övriga maten osv. Så länge man väljer hälsosamma fett källor (ex avokado, kokosolj, olivolja, nötter/frön, ev lite riktigt smör) så kan man avsolut få kanonbra resultat med att äta iaf 1g fett/kg kroppsvikt per dag. Jag skulle iaf inte rekommendera en allt för fettsnål kost i ett långsiktigt perspektiv sett rent hälsomässigt. Men om man vill “deffa” lite extra under en period är ju en annan sak 🙂

    1. Katti Houshmandfar

      Hej,
      ja självklart detta är ju det som funkar på mig om man vill skala bort lite granna 🙂 Jag äter som sagt fett men bra fetter då det är viktiga. Typ avocado, nötter osv.

  3. Anonym

    Ååh då jag VILL så gärna! Är 23 år och känner att det är nu jag ska fixa min kropp om jag vill det. Vill främst bli stark och smidig när jag är styv som en pinne men drömmer om lite synliga magmuskler också, har aldrig haft det 😉 Svårt att motivera sig själv bara när man inte tränar med någon, då slinker också de där chokladbitarna ner! :S 🙂

Annons
stats