Kosten under en dag | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Kosten under en dag

Såhär såg min dag ut kostmässigt, något jag försöker hålla varje dag genom att laga matlådor. Nu har jag varit hemma men från måndag när jag ska tillbaka till jobbet så kommer jag ha med mig låda och planera. 4 veckor till semester och jag vill vara i fin sommarform, därför gör jag detta. Jag har inga tävlingar eller högpresterande träning framför mig just nu med tanke på min skada så då kan jag skära ner på intaget lite.

Dagens kost

Frukost – 1 dl havregryn, 1 skopa proteinpulver, en näve hallon, 1 ägg, 3 omega 3, 1 CLA, 1 Clean drink

Mellanmål – naturell kvarg med cashewnötter och lite bär. Jagade typ 3-5 stora matskedar kvarg och några få nötter. Detta äter jag 2 ggr

Lunch – Åt hemma hos Emelie, vi körde kycklingfile och potatis i ugn och till det hade vi en sallad. Jag vägde inte maten då jag inte hade en våg hos henne men jag ser med ögat hur mycket maten väger typ då jag gjort detta så många gånger. Ingen sås!


Middag – Åt jag precis, 120 g kycklingfilé (vägde den rå) med med 140g kokt potatis och 200g färsk broccoli stekt i kokosolja och citron.

Innan jag lägger mig eller som kvällsmål om jag är hungrig kommer jag käka lite kvarg med bär.

Jag tar ju även kosttillskott i sammanband med träning som den BCAA och ibland en riskaka eller så efter. Bara för att få i mig något efter träningen.

Imorgon blir det en annorlunda frukost, ska byta ut gröten till lätt yogurt och annat gott 🙂 och sen blir det torsk till lunch och middag. Detta funkar super för mig verkligen och nu ska vi bara hålla i detta 🙂


// I wanted to sum up what I eat during a day so why not take todays nutrition for example. I have 4 weeks until bikini season and vacation so I want to get into good shape. And now when I don't train on the same level as before due tp my injuries, I can increase the amount of energy I feed my body.
Breakfast - 1 dl oats, 1 scoop whey protein, 1 egg, a handful of raspberries, supplements - 3 pills of omega 3, 1 CLA, 1 clean drink (amino acids and vitamins)

Snack before lunch - 3-4 big tablespoons go natural quark, 20 g of cashew nuts and a few raspberries.

Lunch - Chickenfilé and potatoes made in the oven with some side salad, no sauce!

Dinner - 120g chickenfilé (weighted uncooked) 140g boiled potatoes, 200g broccoli steamed with coconut oil. 

If I get hungry later this evening I will have an evening snack - quark with berries.

 

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Helena

    Hej,
    Tack för en inspirerande blogg! Är mitt uppe i “komma i form” efter två täta graviditeter som minst sagt satt sina spår på min kropp. Min son föddes för 6 veckor sen och efter att ha kört lätt träning och tagit promenader har kroppen sakta börjat komma igång men kosten har varit lite klurig. Läste massor av dina inlägg i onsdags och fick sån inspiration och motivation till att ta tag i kosten ordentligt. Vågen har gått varm sen dess och all mat jag stoppat i mig har jag vägt och frysen är full med matlådor som innehåller det jag behöver, främst torsk och kyckling som du visat sista dagarna. Äter oftare men mindre portioner än innan men är mätt hela dagarna. Kroppen känns redan bättre och det märks att detta kommer hjälpa mig. Min plan är att hålla i den minst till midsommar så jag kanske har lite av en bikinikropp till slutet av sommaren.
    Tack än en gång för en grymt inspirerande blogg!
    Kramar Helena

    1. Katti Houshmandfar

      Hej Helena!
      Vill börja med att tacka dig för att du delar med dig av detta på bloggen, Gud så glad jag blir. Det är just sådan här feedback så förgyllar hela min vardag och får mig att bli så peppa dock genuint glad för din skulle. Kul att det funkar och jag önskar dig lycka till 🙂 det fixar du! Kram

  2. A

    Hej! Alltså, jag gjorde bara en snabb räkning vad det blir ungefär i kcal. Vet ju inte alla mått men jag hamnade på ung 1100 kcal. Är inte det väldigt lite?

    1. Katti Houshmandfar

      Hej igen, förlåt det blir runt 1900 med alla kosttillskott , dom har jag inte skrivit men jag tar ju mycket tillskott och dricker Ren BCAA när jag tränar också 🙂 så ett underskott just nu med tanke på att jag inte alls gör av med samma energi som förut funkar super och jag håller mig pigg och mätt. Alla är ju väldigt olika 🙂
      Kram!

Annons
stats