Måndag | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Måndag

Godmorgon 🙂

4:e dagen i rad nu som vi morgontränar vid poolen där vi kombinerar simning med någon magövning + 1 övning där vi kan använda ringarna. Idag körde vi ring rodd samt liggande benlyft.

10 längder bröstsim i ett tempot där flåset går upp + 8 ring rodd + 15 liggande benlyft i totalt 40 minuter. Om ni kör morgoncardio någon gång så kan jag verkligen tipsa om att lägga in 2 övningar ni ska göra typ var 5:e minut eller liknande för att göra det lite roligare. Tiden går fort och man får lite delmål vilket alltid gör träningen lättare.


// Just finished our morning session that we have been doing now 4 days in a row by the pool. We combine swimming with 1 core exercise and 1 exercise with the rings and today we did ring rows, yesterday we did strict ring dips. So for 40 min we did 10 x 15 meter swim followed by 8 ring rows and 15 leg raises lying on the floor on a mat. If you ever do cardio training before breakfast or cardio overall, try to put like 1 or 2 exercises that you do like every 5 min so it gets more fun and the time goes by very quick when you do so.

Now it’s breakfast time and then sun! Hope you have e great day 🙂

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats