Morgonträning med bestie i poolen | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Morgonträning med bestie i poolen


När träningsvärken är brutal så får man nästan lite ångest av tanken att lyfta vikter och skivstänger på morgonen. Igår vaknade jag upp och rullade ur sängen. Helst av allt ville jag bara ligga kvar och sova men det går inte när man hör alla andra gå upp och börja träna. Suget efter ett morgonpass innan frukost blir enorm då och jag får nästan lite smått ångest då. Sjukt egentligen men vi är ju bara här i 2 veckor och jag brukar vanligtvis inte träna på morgonen innan jobb. Är för morgontrött för det.

Då valde jag och Pamela att köra en 40 min simpass i poolen och för att inte göra det så himla tråkigt och bara simma i 40 minuter så körde vi att vi simmar 10 längder fram och tillbaka, se gör vi 10 pool muscleups, 20 situps och 10 airsquats. För att utmana det ännu mer så simmade vi varannan längd utan ben. Jäklar vilken mjölksyra det blir i armarna då.

Jag önska jag kunde ha det såhär varje dag, mår så himla bra just nu.

//Waking up in the morning with a sore body an pure muscle ache in exactly every single muscle is has become like a routine here in Marbs. An when you wake up like that, the last thing you want to do is to lift weights and move a barbell around. So yesterday me and Pamela decided to do a 40 min swim session by the pool instead of lifting and doing crossfit. It felt so good!

Instead of just swimming in 40 min (it’s so boring) we twisted it a bit. Every 10 length of swim we did 10 pool muscle-ups, 20 situps and 10 air squats. To make the swimming a bit more challenging, we swam with only our arms every second length. That was hard!

I really love it here, want to stay here forever. 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats