Här kommer en ny magträning att testa | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Här kommer en ny magträning att testa

Jag älskar att experimentera och testa nya övningar och upplägg och jag tränar med folk som aldrig får nog av träning vilket är så himla skoj. Igår efter vårt tunga och långa pass så kommer Chris fram till mig och säger :

-Should we to some core accessory work?

Jag svarar:

-Hell yeah!

Snabbt som tusan börjar min busiga hjärna tänka “vad kan vi göra som kommer göra riktigt ont i magen” och 2 sekunder senare har jag det. Kan säga att Chris ångra rätt hårt att han fråga mig för han svor typ alla rundor haha.

Testa detta, har du inte hantlar så kan du hålla i något i båda händerna som väger något i alla fall så du får lite motstånd. Så detta kan du göra även om du inte har tillgång till ett gym. I videon visar vi 1 set och det var vårt sista. Varför jag har mitt högra ben lite böjt är för att jag har lite ont i höftböjarna just nu på den sidan och det avslastar när man gör så. Med andra ord kan du böja benen om du tycker det är för jobbigt att hålla dom raka.

3 set med 1 minut vila mellan varje set.

8 repetitioner av statisk hollow med upp och ner rörelse med armarna med någon form av vikt

10 st V-ups

Kör dom direkt efter varandra, vila inte mellan övningarna endast mellan varje set. Det kommer att bräna lovar jag! Att tänka på: håll ned svanken i golvet, fokusera på det hela tiden.

Ha skoj och kommentera gärna om ni gilla denna 🙂


 

A full core workout that you can do at home or at the gym

I really love to experiment and try new and different exercises and I love that fact that I am training we people who never ever get enough of training so after our sessions we sometimes to accessory work. Yesterday Chris asked after our session:

-Want to do some accessory core workout?

I answered

-Hell yeah!

I think he regret that after we were done haha 🙂 Cuz I killed him and his abs and my own. Try this at home or at the gym. If you don’t have access to dumbbells its is ok, you can just hold on to something that gives you a bit of residence and weight so that it will be a little challenging.

Do 3 sets with 1 min rest between the sets and the 2 exercises straight after each other with no rest between. Focus in keeping that hollow tight and if it is to difficult to have straight legs then bend them. Like I am doing on my right leg since I have a bit pain in my hip.

Good luck and have fun!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats