Booty session | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Booty session

PA314640

I Torsdags gjorde jag något när jag ryckte och min axel bara poppa och det gjorde så sjukt ont, idag är jag extremt öm och har ont. Knappt så jag kan lyfta armen så jag fick hålla mig borta från alla lyft idag ovanför huvudet. Har fått ett akut läkarbesök på onsdag för detta. Så medan de andra körde dom delarna så fick jag jobba med rumpan och det behöver jag verkligen. Det är aldrig dåligt att få in lite extraarbete på dom där skinkorna för dom är med och jobbar i alla lyft vi gör.

Här är mitt pass jag körde innan jag kunde joina dom andra. I videon gör jag dom i samma ordning som jag skriver dom här.

4 set av alla övningar.

1.Rumänska marklyft med upphöjning. Stå på typ 2 plattor eller 2 lådor eller liknande så att du kan få ner KB längre ner mot marken. Ja ni ser på videon hur jag menar 🙂 Pressa verkligen med skinkorna när du ska upp, fokusera på det så får du ut mer av övningen.

2.Rumänska marklyft med ett ben och en tung men hanterbar kettlebell. Vill man göra den mer utmanande så håller man KB endast i en arm så det blir lite balansträning samtidigt. Jag kan ej göra det med min skadade fot ännu men snart så.

3.Ingen aning vad dessa heter på svenska men lärde mig att det heter Curtsy lunges på engelska. Du håller i en vikt, sen kliver du bak och åt sidan så du kommer med knät precis snett bakom hälen på den foten som står kvar. Kika på videon. Detta bränner något enormt i rumpa och utsida lår.

Jag körde 10-12 reps på varje övning. Tror inte jag kommer att kunna gå imorgon 🙂


TODAYS BOOTY EXERCISES

4 sets of each exercise, 10-12 reps.

1.Stand on something higher than the floor, like 2 hight plates that I have on the video and use a very heavy KB, do romanian deadlift and really press upp with your butt.

2.One legged romanian deadlift with a semi heavy KB. If you want to challenge this exercise, hold the KB in one arm only. That will demand a lot from your balance and burn more.

3.Curtsy lunges with a light or heavy KB or with no weight at all. Important to take a step back, to the side and place your knee just behind and next to your heal. This is a real burner I promise you!

I don’t think I will be able to walk tomorrow. I dit a lot of heavy squats after this as well.

GOOD LUCK!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats