45 minuter konditionspass | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

45 minuter konditionspass


God morgon!

Hoppas att ni har haft en skön helg, det har minsann jag haft. En helg med tävling och massa ny energi och inspiration från mässan Allt för Hälsan i Älvsjö.

Jag har skapat en ny kategori här på bloggen som heter Intervaller och kondition och här kommer jag att samla alla konditionspass jag lägger upp så ni kan hämta inspiration när ni vill köra flås. Jag ska försöka införa detta lite oftare i min träning från och med nu. På morgonen innan frukost är tanken, typ 2-3 gånger i veckan. Här kommer ett 45 minuters pass som går ut på att röra på dig hela tiden, få upp flåset och svett men inte ligga på en all in nivå. Vi pratar förbränning nu och att få hjärtat att jobba lite. Ingen orkar ett all in tempo i 45 minuter. Tänk kvalité.

45 minuter ska du hålla på och här behöver du en roddmaskin och Airbike. Ta en vanlig cykel om det inte finns en airbike men det är inte lika jobbigt.

Vi räknar kalorier och då kör du : 50-40-30-20-10 kalorier av Airbike och sen Rodd. Du kör alltså 50 på airbike och sen 50 på rodd, 40 på airbike och 40 på rodd osv. När du gjort ner till 10 kalorier så går du upp igen så 20-30-40-50. Kör så långt du hinner på 45 minuter. När jag körde denna kom jag till 35 kalorier på min 40 kalorier Airbike på vägen upp.

Totala kalorier = 235 på Airbike och 200 på rodd. Liksom 435 kalorier innan frukost, inte dåligt det inte. Man ska må sådär bra efter inte döden, fokusera på det.

Have fun!


45 MIN CARDIO SESSION

Good morning!

Hope you all had a great weekend, I sure had. Competed on Saturday and just gathered a lot of new inspiration on Sunday at the Fitness exhibition this weekend in Stockholm.

I have created a new category in my blog namned Intervaller & Kondition which means Intervals & cardio in English. I can’t put the categories in English since my blog is created in Swedish but I am doing my best for you English readers I promise 🙂 In this category I am going to gather all the interval session and cardio session so that you can in a quick way find inspiration for your training. I do all of them that I put there 😉 

So here in one for you. It is 45 min cardio workout, No ALL in tempo. Just a basic “keep moving” workout so that you get your heart to exercise and sweat a bit. This is a perfect workout to do in the morning before breakfast if you have time to get that metabolism going. Think quality not quantity, nobody has the strength to go all in for 45 min. You need a rower and an Airbike, if you don’t have an Airbike then use a regular bike instead. It is not as though but it works. 

45 min amrap = 50-40-30-20-10 calories of airbike and row. Alternate those two and when you have done 10 calories you go back up, so 20-30-40-50. I made it to 35 calories on my 40 calorie on the way up on the airbike.

Totalt calories for my after this workout = 235 cal on Airbike and 200 cal on Row. So total 435 cal before breakfast. That is not bad.

Try it and have fun!

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Therese

    Hittade detta igår. Inspirerades o la det mesta på minnet. Helt fokuserad på att köra det idag. Inser nu att jag såklart löst lite slarvigt o körde hela men 50-40-30-20-10. 10-20-30-40-50 o stoppade när jag gjort allt, Då helt slut i rutan men tack för att du delade med dig av detta kräkpass som absolut ska köras fler gånger

Annons
stats