3D träning är bra | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

3D träning är bra

Jag köpte med mig en 3D Map matta från Procedos precis innan jag skulle åka för att kunna köra 3D funktion träning då och då och igår gick vi alla till gymmet som tillhör grannområdet här och körde ett svettigt pass ihop då boxen var stängd. Jag kan bara säga en sak innan ni kikar på videon – jag har världens träningsvärk i baksida lår och rumpan och det har även Jeff och Pamela och det kommer från denna.

Det här typ av träning är super nyttigt för kroppen och den ger riktigt bra effekt just för att den är lite annorlunda än det man kanske är van vid tror jag. Röra sig i olika riktningar och dessutom göra det med vikter. I videon ser ni att jag kör varannat ben och att jag går från siffra till siffra. Om man inte har en sådan här matta så kan jag tipsa er om att rita upp 9 siffror som det är på mattan och jobba efter det istället, det funkar också. Det här är bara en liten bråkdel av allt bra man kan hitta på just på denna matta så ni kommer få se mer av det jag lovar. Min fot och balans att ta mig fram och tillbaka på detta vis blir bara bättre och bättre.

Passet vi körde var i intervaller, jobba 40 sekunder och vila 20 sekunder och vi körde 5 olika stationer och 10 varv på alla stationer så det blev ett pass på 45 minuter. Det är ett sjukt bra sätt att lägga upp egna pass på och då kan du blanda 2 övningar på varje station och bara rotera under 40 sekunder och göra så mycket du bara hinner och sen under 20 sekunders vilan flyttar du dig till nästa station.

Testa gärna detta sätt att göra utfallssteg på jag lovar er träningsvärk.

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats