Mina topp 3 kosttillskott | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Mina topp 3 kosttillskott

 

Hemma och även på semestern så ser jag till att alltid ha mina kosttillskott men jag har 3 st favoriter som jag ALLTID har med mig. Låt oss säga att jag har 500 kr att spendera en månad på kosttillskott så går det ju inte direkt att köpa allt jag skulle vilja ha utan dessa 3 är de jag prioriterar och ser alltid till att ha.

BCAA – Alla som tränar bör dricka BCAA oavsett nivå. Det finns ingen som kan säga emot mig eller komma med argument att BCAA är onödigt för det är det inte. Superviktigt för uppbyggnad och förhindra nedbrytningen och det innehåller protein och väldigt lågt på kalorier. Jag brukar typ alltid ha BCAA i mitt vatten och dricka lite under hela dagen. Men innan och efter träning kör jag alltid det. Ni som tränar, investera i BCAA. Jag har mina favorit vilket är smaken Cola och finns HÄR

Omega 3 – Omättade fettsyror från fisk som vi får i oss för lite utav genom kosten och behöver det som tillskott. Under min Level 1 utbildning så gick vi igenom just detta tillskott och det är faktiskt den enda som Crossfit rekommenderar att man ska ta av alla tillskott då den är förmånlig för hälsan. De viktigaste omega-3-fettsyrorna är EPA och DHA så se till att läsa innehållsförteckning på den du köper eller äter. Jag kör 3 kapslar om dagen och de jag äter hittar ni HÄR

ZMA – en kombination av zink, magnesium och vitamin B6 så jag äter dessa istället för bara magnesium tabletter och dessa tar jag innan läggdags och man sover så himla bra. ZMA finns i de flesta märken och återförsäljare och den motverkar kram och muskeltrötthet samt främjar dina GAINS 🙂 Jag köper dessa –> HÄR

Hoppas ni fick lite bra tips av mig. Fråga om ni undrar över något 🙂


MY TOP 3 SUPPLEMENTS

Home or away for vacation, it doesn’t matter. I always make sure to have my supplements with me and I have a top 3 that make sure to ALWAYS have no matter what. So let’s say that I have like 50 dollars to buy supplements for this month. Then I can’t afford all the supplements I want right? These 3 are the ones I prioritize then.

BCAA – If you exercise, then you should drink amino acids, no matter your level of fitness. The person that says otherwise is wrong. The person that says that it is useless and waist of money doesn’t know shit for sure. BCAA has only good stuff and it is important for muscle growth and for minimizing muscle breakdown. It is also very low on calories so don’t be afraid to drink BCAA. I actually have som always in my water and drink it during the whole day. But before and after a workout session is a must. 

OMEGA 3 – We get to little from the food that we eat so we need to take extra supplements for this. Omega 3 fatty acids have showed great impact on health and is extra important if you are active. During my Level 1 trainer course this was actually the only supplement that Crossfit recommends. Make sure to read the label, the most important compound is EPA and EHA. 

ZMA – this is a combo of zink, magnesium and vitamin B6. I take this instead of plain magnesium pills and I take these before bedtime and you get a really good night sleep. It prevents muscle fatigue and lactic acid and it is good for your GAINS 🙂

I hope you got some use of this post and some inspiration. Feel free to ask any questions you may have. 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats