Omelettig lunch | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Omelettig lunch

Igår hade vi typ ingenting i kylskåpet till lunch så jag kokade ihop en jävligt god omelett till oss och då hade jag allt jag brukar få i mig till lunch i åtanke när jag gjorde denna. Jag skippade ost på min men till Jeff gjorde jag med massa parmesanost emellan också.

1 stor omelett

1 helt ägg + 4 äggvita (mixa ihop och tillsätt salt och peppar)
1 stor potatis (riven och lite lätt stekt i kokosolja)
Hackad spenat, rödlök och tomat (blanda)

Häll i äggen i en medelvarm stekpanna (inte så stor) och häll sedan i salladen och potatisen över hela pannan. Låt det steka så det nästan är färdigt och enkelt att vända. Vänd då bara ena halvan över den andra och lägg sedan omeletten i en ugnsform. Kör in i ugnen i typ 8-10 minuter på 175grader så den gräddas på lite.

Redo att serveras. Du kan ha lite sallad vid sidan också, supergott!


Omelette for lunch

The fridge was like empty yesterday so I had to make up something of what I could find for lunch. I inspired it from what I should eat, like the amount of protein, carbs and so on and made a really delicious omelette.

Recipe 1 big omelette

1 egg + 4 egg whites (mix it together)
1 big potato (grate the potato and fry it a bit in coconut oil)
Chopped spinach, red union and tomato (mix)

Poor the egg into a medium hot pan (don't use a big pan) and then poor the rest of the ingredients on top of it. Let i fry until it is cooked enough so that you can turn half of the omelette over the other half (into a half moon) Then put it in a baking dish and put it in the oven for about 8-10 min gon 175 degrees celsius.

Ready to be served. If you want you can have cheese in it as well and serve it with side salad.

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats