60 min kondition | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

60 min kondition


Att hålla humöret på topp är inte det lättaste när man har ont och det känns som att man inte kan träna alls. Vaknade igår och det är oftast då allt är som värst och kände verkligen en stor SUCK. Jeff frågade mig – “Ska du med och träna idag?” och jag svarade snabbt Nej för jag har så himla ont och kan ändå inte göra något så varför ska jag.

Medan han gick in i badrummet så satte jag mig ner och bara “Nej Katti skärp till dig nu!”

Ni vet det där med inställning jag brukar prata om. Ibland får jag för tusan påminna mig själv om det och tänka på att jag kommer må bättre om jag tar mig dit och gör något iallafall så när Jeff kom ut så sa jag bara “Jo jag ska med!” och då planerade jag in att få röra på mig och svettas lite på rodden och cykeln vilket jag gjorde och kan ni gissa hur bra jag mådde efteråt? 🙂

Detta körde jag –> 60 minuter amrap

50-40-30-20-10 och sen upp igen 20-30-40-50 kalorier på Assault bike och rodden. Jag startar på cykeln och kör 50 kalorier sen över till rodden och ror 50 kalorier sen tillbaka på cykeln och kör 40 osv. På 60 minuter hann jag mig uppåt igen och klara 50 kalorier på cykeln och 8 kalorier på rodden. så jag hann inte helt klart. Avslutade passet men 3 set av 10 reps av Gluten Ham Raises. Fy fan vad dom här bränner i baksida lår!


60 min conditioning

To keep the motivation up when you are in pain is hard especially when you can’t do much with your shoulders which is like everything in crossfit. Yesterday I woke up and felt down and didn’t want to go training at all but then I just sat down and told myself that I need to stop and keep that positive attitude that I always have. There is always something you can do so I changed my mind and went with Jeff to Reston. I know that I will feel so much better if I go and that is exactly how it felt after. 

I did a 60 min amrap just to do some cardio and sweat. 

50-40-30-20-10 then up again 20-30-40-50 calories on Assault bike and row. A 85% effort pace just to keep moving around in 60 minutes and I managed to go back up and do 8 cal on the rower on the last 50 cal set. Finished it off with 3 sets of 10 reps on the GHD with Glute Ham Raises. Man that burned in my hammies! 

I woke up down, and went back home after the session feeling so much better. That positive mindset you know that I talk about often. It is all about that, you choose how to make your day. 

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
    1. Katti Houshmandfar

      Hej Angelica 🙂 Du kan skriva till honom på Facebook (Ako Rahim) så svarar han där. Han är bortrest nu så det kanske tar en stund innan du får svar. Kram Katti

  1. Aidai

    Hejja Kattis! 🙂

    Hade också en riktig skitdag igår! Jag hade noll motivation, var orkeslös, deppad och allmänt less på allt och alla. Försökte träna ett oplanerat pass som blev just det vad ett oplanerat pass brukar bli: totalt fiasko! Tillät mig själv att sura och förbannade världen hela lördagskvällen (tjohoo, vilken rolig lördag liksom) och tänkte att idag, då ska jag minsann vakna med ny kämparglöd! Brukar ge mig själv en kväll att tycka allt e skit, men sen så räcker det med negativitet. Då tar jag mig i kragen och blir awesome igen! 😉 Och vet du, idag blev en så mycket bättre dag och jag mördade mitt träningspass! Hejja oss!

    1. Katti Houshmandfar

      Hej fina du! Åh det lät inte roligt, jag har också haft sådana där pass vet exakt vad du menar. men härligt att du kunde vakna upp med ny glöd och ibland är det kanske en dåligt dag som behövs för att få den där känslan igen. Heja dig och heja oss. Kram

Annons
stats