Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Då är vi igång

 

Idag har jag fått träna mitt första pass på Vega Atletklubb tillsammans med Jim och Lyftare.se och inför Idag om ett År. No need to worry, jag har inte stått och slängt med vikter och skivstänger jag lovar. Det är så himla roligt det här, bara för att man säger att man ska träna så tror alla att det är hej och hå, all in med världens grisigaste crossfit wod och maxning in lyft. Men nej, det finns annat man kan göra när man tränar också hallå :)

”Kom ihåg att ta det lugnt nu” 

”Skynda långsamt”

Ni är så himla fina verkligen som är så omtänksamma men jag vet vad jag gör och jag lovar att jag skyndar långsamt.

Idag fick jag göra saker som en annan hade säkert skrattat åt innan de testa och ba, är detta träning? Men alltså haha jag svettas ihjäl av det. Blev typ förvånad själv hihi. Snacka om att enkla saker kan vara så utmanande och jobbigt. Men Jim ville se hur min rörlighet i foten är och ja det visade ju sig rätt snabbt hur ojämn jag är i benen och det är prio ett nu då. Jag ska lära mig att göra pistols och då jobba på ett sätt nu som stärker det benet som inte fått jobba ensam på länge. Känns skitkul och jag kommer nog inte kunna gå imorn efter det jag fick göra. En anna fokus var hopp, jag är riktig dålig där och behöver jobba på det. Och sen bålen, den är det viktigaste om man ska lyfta och då lyfta tungt.

Nästa pass är på onsdag, längtar!

PS. det är ju ett stort PLUS att dom här starka brudarna hänger där så man får inspireras. Patricia Strenius, Angelica Roos och sen fina Anna som äger Vega Crossfit


And so we have started now! Day one of training towards my goal and for the Tv show. My first session with Jim Gyllenhammar and Lyftare.se who does training plans etc for weightlifters. One of best in Sweden actually :) And no need to worry guys, I did not go all in today and I am really aware of what to do since I recently had my shoulder fixed by surgery. It is so funny actually. As soon as you say that you are going for exercising, people always think the worst. Like ”take it easy now, be careful etc etc. Just because you are exercising doesn’t always mean that you go all in and do the heaviest and worst crossfit workout or max in lift. There are other type of training that counts as training you know :)

I love that you guys really care but I promise, I know what I am doing and I am not going to do anything that is bad for me or my body and shoulder I promise. That is why I get professional help from Jim you know.

So today was just about him wanting to see how I move with my foot. No Barbells or weight or anything and well it shows white obvious that I have a week and a strong leg and that we need to work on. We are aslo focusing on jumping and the midline. That is like the most important thing. To activate the hip by jumping and to get that middle stronger so that I can lift good and heavy.

I am really excited, next session is on Wednesday, can’t wait!

 

Kommentarer

Kommentera

Annons
stats