Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Det gör ont överallt

I tisdag fick jag äran att coacha 17-passet på Crossfit Atum vilket var så himla roligt och jag hoppas att det var uppskattat. Dom låg alla på golvet efter så jag tror det hehe. Det jag inte visste var att jag även fick hålla ett nybörjarpass kl 18.00 och fick snabbt som tusan improvisera och hitta på något skoj som passade för personer som inte kört CF tidigare då passet innan vara bara med skivstång och alldeles för avancerat för dom att köra. Hade lite smått panik men det löste sig så fort för det finns så himla mycket man kan koka ihop i Crossfit det är så himla bra.
Men efter passet så var jag själv tvungen att köra den med Pontus då jag verkligen älskar ”Barbell Efficiency” pass och detta var verkligen ett sådant. Jag fullkomligt dog och fick nästan lite ångest över hur jag pressade stackarna på passet haha, men dom gjorde det sååå bra. Vill gärna dela med mig av denna till er för det var roligt och jag har verkligen träningsvärk i precis hela kroppen idag efter detta.

PASSET

22 min EMOM (every minute on the minute) och 10 reps av varje övning. Kör på lätta vikter 25kg dam/35kg herr

Muscle Snatch
Power Snatch
Squat Snatch
Hang Power Snatch
Overhead Squat
Deadlift
Muscle Clean
Power Clean
Squat Clean
Clusters
Thrusters

Det är 11 övningar så det blir totalt 2 varv av allt, när du gjort sista övningen så börjar du om från början. Ni måste verkligen testa denna så roligt och tufft. När du är klar så har du ju faktiskt gjort 220 repetitioner så inte konstigt att man har träningsvärk.

BARBELL EFFICIENCY WORKOUT

I guess I mentioned the other day that I was going to coach my first Crosffit class and it was so much fun and went great. The workout they did was a typical workout that I love since it was with a barbell in every movement and I just had to try that session out for myself after. The video is from when I did it and you just got to try this one if you like barbell cycling with light weight. 

WORKOUT

22 Min EMOM with 10 reps on each min on each exercise. It is a total of 11 different so you will do 2 rounds. When you are done with the last one which is thrusters you start from the top again. I am so sore today in a good way and yeah by the time you are done you have done 220 reps. 

25kg for ladies/35kg for men in this order:

Muscle Snatch
Power Snatch
Squat Snatch
Hang Power Snatch
Overhead Squat
Deadlift
Muscle Clean
Power Clean
Squat Clean
Clusters
Thrusters

Please give this one a try :)

Kommentarer

Kommentera

Annons
stats