Gör din gröt nyttig och matigare | Katti Houshmandfar - CrossFit

Katti Houshmandfar – CrossFit

Annons

Gör din gröt nyttig och matigare

Äter ni gröt till frukost? Hur gör ni den då?

Jag har ett riktigt bra tips på hur du får din gröt mer tjock, fluffig och proteinrik såklart. Jag brukar alltid ha i 1 ägg i min gröt när jag kokar den, är man känslig för äggula så kan man plocka bort det och köra endast äggvita men när du har ägg i så blir den mer fluffig och matig. När min gröt sen är klar så blandar jag alltid in proteinpulver för att göra den mer proteinrik samt att det smaksätter gröten som enligt mig inte är så god annars. Till topping kan jag ha vad som helst faktiskt men bär och nötter tycker jag funkar bäst och alltid.

Testa med ägg i, blir super verkligen!


 

HOW TO MAKE YOUR OATMEAL RICH ON PROTEIN

Do you guys eat oatmeal for breakfast sometimes? How do you make yours?

I have a really good tip on how to make your oats more “foody” and rich on protein. I always add one egg while cooking it and it tastes so good when you add that. If you are sensitive about the yellow part of the egg the just remove it and use the white. After I have cooked my oats I let it cool a bit and the I always add protein powder and mix. It gives the oats a really good flavor and of course more protein for breakfast. I think oats taste bad without that sweetener and you don’t want to use sugar och syrup on your oats, not healthy at all. Banana also works as a sweetener. 

Try it out, I know you will like it. 

Enjoy!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats